5 Ağustos 2015 Çarşamba

Gölge ve Kemik Kitap Yorumu | İremSezen









GRISHA SERİSİ // 1. KİTAP
382 SAYFA
LEIGH BARDUGO
PUANIM: 5/5


*****
"Bekle!" diye sesimi yükselttim ama o çoktan arkasını dönmüştü. Kolunu tuttum, bizi izleyenlerden gelen şaşkınlık dolu seslere aldırış etmedim. "Bir yanlışlık olmalı. Ben... düşündüğünüz gibi..." Yavaşça bana dönüp kolunu tutan elime ters ters bakınca sustum. Elimi çektim ama öyle hemen geri adım atmayacaktım. "Ben düşündüğünüz kişi değilim," diye fısıldadım çaresizce.

Karanlıklar Efendisi biraz daha yakınıma geldi, sadece benim duyabileceğim bir sesle, "Kim olduğunu bildiğini hiç sanmıyorum!" dedi.
*****

Uzun süredir elimde olmasına rağmen sürekli erteledim bu kitabı. Şuanda bu kadar ertelediğim için pişmanlık duyuyorum. Gerçekten fantastik severlerin hayran kalacağı yepyeni bir kurguya sahip. Yazarın yarattığı dünya gerçekten muhteşem.

Bu kitap hakkında ne desem gerçekten bilemiyorum. Kelimeler bitti bende. Ama özetle MUHTEŞEM. Başlarda biraz kafa karıştırıcı geldi. Fakat okudukça her şey yerine oturuyor.

Kitap iç ve kapak tasarımı ''beni al'' diyor adeta. Kapak zaten başlı başına bir olay. Kitabın başındaki harita ve bölüm başları da gerçekten muhteşem.

Kitap Alina ağzından anlatılıyor. Yetimhaneden Malyen ile büyümüş ve ona aşık bir kız kendisi. Yaşadığı ülkeden özel güçlere sahip Grisha'lar var. Kitabın başında sınıflandırma veriliyor. Bu da kolayca anlamamızı sağlıyor. Bir gün Karanlıklar Diyarından geçmek zorunda kalıyorlar. Volcra saldırısına uğradıklarında birden bir olay oluyor ve her şey bu olay çerçevesinde gelişiyor. 

Konu anlatmakta gerçekten kötüyüm. Spoiler  vermeden ancak bu kadarı çıkıyor benden. Bu arada bu benim ilk blog yazım. Blog uzun süredir var ancak internet ve zaman sorunu yüzünden ancak ilgilenmeye başlıyorum.

Instagram: okuyanpsikopat


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder