28 Şubat 2016 Pazar

Kardan Kız Kitap Yorumu | İrem Sezen








KARDAN KIZ // EOWYN IVEY
443 SAYFA
PUANIM: 5/4









Merhaba! Yeni bir kitapla geldim. Hemde ne kitap! Bu gün Kitap Yadigarları Turu ile okuduğumuz Kardan Kız'ı yorumlayacağım. Hadi bakalım umarım başarabilirim.

Adettendir önce konuyu anlatmakla başlayalım. Ya da ben size arka kapak yazısını yazayım. Konu çok iyi anlatılmış arka kapakta. ''Çiftlikte yaşayan Jack ve Mabel çok çalıştıkları günlerin ardından 1920'lerin Alaska'sında kendilerine sakin bir yaşam kurarlar. İkisi de artık sahip olmaları imkânsız bir çocuk özlemi çekmektedirler. Yine de birbirlerine olan aşkları çok güçlüdür ve mevsimin ilk karı yağdığında birlikte oynayıp kardan bir çocuk yaparlar. Ertesi sabah kardan çocuk gitmiştir ama minik ayak izleri oradadır.''

Kitabın arka kapak yazısından da anlaşılacağı gibi kitap masaldan uyarlama. Ama bu konuya girmeden öce karakterlerden bahsedeyim biraz. Jack ve Mabel benim çok çok sevdiğim karakterler oldu. İkisini ayrı ayrı ele alamayacağım. Benim gözümde ikisi bir bütün. İkisinin ilişkisi çok şekerdi bana kalırsa. Aşkları da çok gerçekçi. Onları okumak beni gülümsetti. Faina da en az onlar kadar sevdiğim bir karakter oldu. Cesurluğu, kendi çaresine bakabilmesi, ürkekliği... Kendini sevdirdi kısacası. Yan karakterler de bana kalırsa çok sıcak kanlıydı. Ama karakterlerden daha fazla bahsetmeyeceğim, onları sevdiğimi söyleyip geçeceğim.

Kitabı okurken bir masal okuyormuşum gibi hissettim. Bir masal bu kadar iyi güzel uyarlanabilirdi gerçeğe. Alaska'nın zorlukları çok iyi anlatılmıştı. Her şeyi gözümde canlandırabildim. İlerleyiş çok iyiydi, kitap çok akıcıydı. Oturup tek seferde okunabilecek bir kitap kesinlikle. Yazar duyguları çok iyi yansıtmıştı. Betimlemeler de çok iyiydi. Zaten her şeyi gözümde canlandırabildiğimi söylemiştim. Yazarın kalemini çok sevdim. Çok güçlü bir kalemi olduğunu düşünüyorum. Bir de bu yazarın ilk kitabıymış! Başka bir kitabı varsa ya da çevrilmişse mutlaka alıp okuyacağım.

Kitaba 4 puan vermemin sebebi her şeyin havada kalması, hiçbir soruma yanıt alamamamdı. Kitabın sonunda ufak değişiklikler yapılması gerektiğini düşünüyorum. Tur arkadaşların da aklında sorular kalmış. Sorun bende değil yani.

Bir de en kitap kapağını sevmedim. En sonda yabacılarda görüp beğendiğim iki kapağı da atarım.

Kısacası herkese tavsiye ediyorum. Mutlaka alın okuyun. Hatta okuduysanız ya da okuduktan sonra instagram'dan ( @okuyanpsikopat ) bana ulaşın kitap hakkında konuşalım.

 


 Facebook ve instagram sayfamıza da uğrayın. Diğer arkadaşlarımın yorumlarına oradan ulaşabilirsiniz! Yorumu bitirmeden önce de Feniks Kitap'a bu güzel kitabı bize gönderdikleri için teşekkür etmek istiyorum. :)

Tur hesaplarımız;

Birkaç Alıntı: 
 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder